Salgsbetingelser og brukervilkår

Sist oppdatert 22.08.2024

1. Generelt

1.1 Disse salgsbetingelser gjelder for kjøp av bilvasktjenester, abonnement eller enkeltvask (heretter kalt Tjenesten, eller lignende avhengig av sammenheng) gjennom Glitra (www.glitra.no).

1.2 Selger er Glitra Drift AS (heretter kalt Selskapet, eller lignende, avhengig av sammenhengen), organisasjonsnummer 923 269 517 MVA, Torgeir Vraas plass 6, 3044 Drammen, med epostadresse: post@glitra.no.

1.3 Kjøper er den forbruker eller næringsdrivende som foretar bestillingen eller kjøp, og betegnes i det følgende som Kjøper, eller lignende avhengig, av sammenhengen.

1.4 Oversikt over Selskapets vaskeanlegg med adresser, finnes til enhver tid i hovedmenyen under «Finn vaskehall» på www.glitra.no.

2. Avtalen

2.1 Abonnementet gjelder fra og med angitt dato for avtaleinngåelse.

2.2 Abonnementet følger bilens registreringsnummer, og ved bytte av bil kan abonnementet videreføres til nytt registreringsnummer, maksimalt 4 ganger på en løpende 12 måneders basis.

2.3 Omfanget av Selskapets ulike typer abonnement fremgår av Selskapets til enhver tid gjeldende beskrivelser og tilhørende prisliste på www.glitra.no.

2.4 Abonnenten kan endre foretrukket vaskeprogram som standard i sitt abonnement i samsvar med Selskapets til enhver tid gjeldende vaskeprogrammer.

2.5 Selskapet forbeholder seg retten til å fravike og spesialtilpasse abonnement ifm. firmaavtaler og lignende.

2.6 Vårt standardabonnement gjelder ikke for taxinæring.

2.7 Avtalen gjelder bilvask hos alle vaskeanlegg med automatisk bilvaskmaskin i Selskapets til enhver tid gjeldende vaskehalloversikt.

2.8 Selskapet forbeholder seg retten til å gjøre endringer i vederlag, avgifter og vilkår. Ved endringer Selskapet antar vil være av stor betydning og ugunst for kunden, skal kunden varsles senest 14 dager før endringen trer i kraft.

2.9 Tilbud/kampanjer for førstegangsregistrering gjelder kun 1 gang per skiltnummer per Kjøper. Kjøper kan altså benytte seg av tilbudet på forskjellige skiltnummer, men å opprette nye brukere med samme registreringsnummer vil anses som en overtredelse. Misbruk/overtredelse av denne ordningen kan medføre straffegebyr, ref. punkt 6.6 & 6.7.



3. Pris


3.1 Den oppgitte prisen for Tjenesten er i norske kroner, og er den totale prisen Kjøper skal betale månedlig. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. For bedriftskunder kan tilbud være fremstilt i norske kroner eks. merverdiavgift.

4. Avtaleinngåelse

4.1 Avtalen er bindende for begge parter når Kjøperen har sendt sin bestilling, det vil si når Kjøper har trykket på knappen «Abonner»

4.2 Abonnementet kan når som helst avsluttes ved å logge inn på «Min side» og trykke «Kjøretøy & abonnement», deretter velge aktuell avtale og trykke «Avslutt avtale».


5. Betaling

5.1 Kjøper betaler for abonnementet forskuddsvis.

5.2 Den månedlige betalingen for abonnement blir automatisk trukket hver måned. Trekkdato avhenger av registreringsdato.

5.3 Det forutsettes at Kjøper fortløpende oppdaterer betalingsopplysningene i Vipps ved bytte av bankkonto eller bankkort. Dersom Kjøper ikke har dekning på konto og betaling ikke foretas, avsluttes abonnementet automatisk og Kjøper kan ikke lenger benytte seg av vaskeanleggene. Selskapet har rett til å utsende faktura for 1 måned dersom Kjøper har benyttet seg av abonnementstjenesten etter betalt periode, og ikke oppdatert betalingsopplysningene innen rimelig tid.

5.4 Kjøp av vaskeabonnement for privatpersoner forutsetter fast betaling via Vipps, hvor man også kan legge inn sine bankkort.

5.5 Kjøp av vaskeabonnement for firma faktureres forskuddsvis hver måned via epost eller EHF-faktura.

5.6 Kjøp av «per vask avtale» for firma faktureres etterskuddsvis hver måned via epost eller EHF-faktura.

5.7 Kjøp av enkeltvask kan gjøres på betalingsstolpe fysisk ved vaskehallen med bankkort eller Vipps-betaling.

5.8 Vi gjør oppmerksom på at betalingsformidlerne er tredjeparter uten tilknyttinger til oss. Vi kan derfor ikke holdes ansvarlig for innholdet, materialet eller funksjonaliteten til formidlernes nettsider. Vi vil heller ikke ha tilgang til detaljerte personopplysninger du oppgir til dem.

6. Tjenesten

6.1 Kjøper kan benytte vaskeanleggene 2-3 minutter etter utført betaling ved avtaleinngåelse.

6.2 Ved utført betaling for abonnement, kan Kjøper vaske så ofte Kjøper ønsker, på alle Selskapets automatiske bilvaskmaskiner.

6.3 Abonnementet løper frem til Kjøper avslutter abonnementet, og Kjøper kan da benytte seg av vaskeanleggene frem til 30 dager etter forrige betaling.

6.4 Abonnementet er personlig og gjelder én bil. Abonnement kan ikke overdras til andre.

6.5 Dersom Kjøper ønsker å vaske flere biler må det opprettes ett abonnement per bil. Det er fullt mulig å ha flere abonnement per Kunde, men da på separate registreringsnumre.

6.6 Misbruk eller overtredelse vil medføre et straffegebyr på kr 500,- per gjennomførte vask, samt umiddelbar utestengelse fra abonnement.

6.7 Et hvert forsøk på å misbruke våre tjenester, kampanjer, tilbud og lignende i form av juks og utnyttelse av vårt system, vil medføre straffegebyr ref. punkt 6.6. Eksempler på dette kan være:

  • Fysisk bytte av skilt for å vaske bil uten avtale.
  • Taste inn skiltnummer til en annen som har abonnement, etterfulgt av vedkommende sin pinkode.
  • Bytte e-post og lage ny bruker på samme registreringsnummer for å utnytte tilbud.

6.8 Kjøper er ansvarlig for selv å velge riktig vaskeprogram, inkludert spesifikasjon av tak- og skiboks, takstativ eller lignende.

6.9 Kjøper skal selv gjøre seg kjent med hvilke dimensjoner for høyde og bredde som må overholdes på hver lokasjon og anvende Selskapets tjenester iht. dette.


7. Angrerett

7.1 Kjøper har 14 dagers angrerett etter angrerettloven § 20. Dersom Kjøper ikke har benyttet seg av tjenesten, kan Kjøper kreve hele beløpet tilbakebetalt fra. Har Kjøper benyttet seg av tjenesten i tidsrommet, bortfaller angreretten etter Angrerettloven § 22. Fristen for angreretten løper fra avtaleinngåelse.

7.2 Angreretten utøves ved at Abonnementet kan avsluttes ved å logge inn på «Min side» og trykke «Kjøretøy & abonnement», deretter velge aktuell avtale og trykke «Avslutt avtale». Deretter må Kjøper kontakte Selskapet på post@glitra.no for tilbakebetaling.

7.3 Dersom Kjøper bytter bil, eller av andre årsaker ønsker å endre registreringsnummer på abonnementet, kan dette gjøres ved å logge inn på «Min side», deretter velge aktuell avtale, aste inn nytt reg.nr. og trykke «Lagre endringer».

8. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter

8.1 Selskapet er ansvarlig for at bilvaskehallene og tjenestene i Glitra fungerer tilfredsstillende. Det tas forbehold om teknisk feil.

8.2 Dersom Kjøper med abonnement ikke er fornøyd med en vask, kan Kjøper vaske på nytt kostnadsfritt, i og med at abonnementet gir fri tilgang på vask. Dersom kjøper av enkeltvask ikke er fornøyd med en vask bes de kontakte Selskapet på post@glitra.no.

8.3 Selskapet er ikke ansvarlig for hindring i eller begrensning av vaskemuligheter grunnet forhold utenfor Selskapets kontroll, og forhold Selskapet ikke kunne forutse eller overvinne følgene av.

8.4 Selskapet forbeholder seg retten til å tilpasse åpningstider i forbindelse med nødvendig reparasjon, oppgradering og vedlikehold. Slike tilpasninger gir ikke kunden rett til refusjon.

8.5 Dersom vaskeanlegget ikke fungerer som det skal må Kjøper melde fra til Selskapets kundeservice på post@glitra.no.

8.6 Telefonnummer til vakttelefon vil alltid være skiltet på aktuelt vaskeanlegg.

9. Personopplysninger

9.1 Vi behandler dine personopplysninger for å: yte kundestøtte og kundeadministrasjon, gi tilgang til Glitra Bilvask (www.glitra.no), gjennomføre betalinger og administrere bestillinger, sørge for at ditt bilskilt blir korrekt avlest, gi oversikt over din kjøpshistorikk og benytte sikkerhetsmekanismer for en trygg og stabil tjeneste. Les mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger og dine rettigheter i forbindelse med behandlingen på https://glitra.no/personvern.

10. Konfliktløsning

10.1 Klager rettes til Selskapet innen rimelig tid jf. punkt 11. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan Kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

10.2 Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter mekling i Forbrukerrådet, kan partene begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak fattet av Forbrukertvistutvalget blir rettskraftige én måned etter forkynning. Før vedtaket får rettskraft, kan partene bringe tvisten inn for tingretten. Saken skal i utgangspunktet anlegges ved forbrukerens verneting.

11. Skader

11.1 All bruk av Selskapets tjenester skjer på eget ansvar.

11.2 Dersom det oppstår skade som skyldes Selskapets tjenester, må Kjøper sende bilder og skriftlig dokumentasjon, inkludert dato, tid og aktuell vaskehall til post@glitra.no innen 72 timer fra skadetidspunktet.

11.3 Skader som skyldes Kjøpers feilaktige bruk av Selskapets tjenester, dekkes ikke. Kjøper er selv ansvarlig for å tilegne seg den kunnskap som kreves for korrekt bruk av Selskapets tjenester.

11.4 Kjøper har selv ansvar for å sette seg inn i brukermanual for sin biltype og benytte Selskapets tjenester iht. disse.

11.5 Ved bruk av bilvask med børster kan det oppstå mikroriper (også kalt «hair lines»), som det også gjør ved all berøringsvask, inkludert vask med klut, svamp, maskinpolering, o.l. Kjøper anses herved informert om denne risikoen og at dette ikke anses som en skade.

Vi ekspanderer og er på utkikk etter nye lokasjoner

Har du en eiendom som kunne passet til vårt konsept, ikke nøl med å ta kontakt!

Vi kan også bygge om eksisterende bygg/verksted/lagerhaller, og tar gjerne en uforpliktende samtale rundt mulighetene og hva som ligger i det for deg som grunneier.

Send oss tips

Anlegg Langrønningen 4