Har du spørsmål om ditt abonnement?

Nedenfor finner du de oftest stilte spørsmålene.

Hvordan fungerer 8 vask per måned?

8 vask vil fungere som en rullerende telling siste 30 dager. Det betyr at det løpende også fylles på med tilgjengelige vask, etter hvert som det har gått 30 dager siden din "eldste" vask. Dette fører til at du sannsynligvis alltid vil ha tilgjengelige vask, og at det dukker opp en ny en rundt hjørnet hvis du trenger det. Du vil alltid kunne se hvor mange vask du har brukt ved å logge inn på Min side. Er du privatkunde vil du også motta SMS-varsling når du nærmer deg maksgrensen, samt når du har nådd den - der vil du også informeres om når din neste vask blir tilgjengelig igjen.

For oss handler ikke denne begrensningen om å hindre deg i å vaske så mye du trenger, men å forhindre unødvendig bruk og mye kø. Vi innfører derfor dette med stor fleksibilitet, og har lagt det opp for å skape så lite reell begrensning for deg som mulig:

  • Våre kunder som er Sølv-, Gull-, eller Platina-medlem har en kode for en ekstra vask tilgjengelig på Min side
  • Får du en dårlig vask og ønsker å gjennomføre en ny vil du så klart får lagt til dette i saldoen din, du skal fortsatt få ren bil
  • Har du av andre grunner behov for en ekstra vask her og der, så skal ikke vi være vanskelig på dette heller. Send bare en kjapp melding gjennom glitra.no, så fikser vi så klart dette.
  • Det er ingen begrensning på hvilke program du kan velge, eller om du vil ha med eller uten børster - du kan alltid velge dette for hver vask, alt etter hva du trenger


Avtalevarighet og oppsigelse

Hvordan sier jeg opp mitt abonnement?
For å si opp må du logge inn på Min side på glitra.no. Hvis du har glemt passordet trykker du "glemt passord" og får tilsendt nytt - husk å sjekke søppelpost/spamfilter.

  • Finn den aktuelle avtalen under "Kjøretøy & abonnement"
  • Trykk på avtalen og trykk "Avslutt avtale"
  • Fullfør alle stegene

Hvor lang oppsigelsestid er det på mitt abonnement?
Hos Glitra er det ingen bindings- eller oppsigelsestid. Det betyr at du kan si opp når du ønsker og ha vasketilgang for perioden du har betalt for. Når oppsigelsen er registrert på Min side gjennom å følge stegene over vil du ikke motta nye betalingsforespørsler fra oss.

Kan jeg angre kjøp av abonnement hos Glitra?
Etter angreloven § 20 har du 14 dagers angrerett. Dersom du ikke har benyttet deg av tjenesten, refunderer vi hele beløpet hvis du angrer innen fristen. Har du derimot benyttet deg av tjenesten i tidsrommet, bortfaller angreretten etter § 22. Fristen for angreretten løper fra avtaleinngåelse, altså fra du tegner abonnementet første gang.

Hvordan fryser jeg abonnementet mitt?
Hvis du skal reise bort eller ikke trenger å vaske bilen er periode kan du fryse abonnementet ditt. Du kan velge å fryse i 1, 2 eller 3 måneder av gangen, men maksimalt 3 måneder ila. et år. For å fryse abonnementet ditt følger du følgende steg:

  • Logg inn på Min side på glitra.no
  • Finn den aktuelle avtalen under "Kjøretøy & abonnement"
  • Trykk på avtalen og trykk scroll nedover på siden til du finner seksjonen for frys
  • Velg hvor lenge du vil fryse og fullfør stegene

Merk: Det er ikke mulig å fryse abonnementet dersom det er fem dager eller mindre til din forfallsdato.

Frys av abonnement er kun tilgjengelig for privatkunder.

Frys Min side

Avtaler, pris og tilbud

Jeg har ikke vært kunde før, men får fortsatt ikke velkomsttilbudet på 249 kroner for første måned. Hvorfor det?
Vårt velkomsstilbud for nye kunder følger bilen. Dette betyr at hvis bilen har vært registrert hos oss før vil man automatisk diskvalifiseres fra å motta tilbudet på 249 kroner for første måned. Årsaken til dette er at man ikke kan få tilbudet flere ganger på samme bil ved å endre bruker eller e-post og registrere seg på nytt.

Kan man få bedre pris hvis man har flere biler i husholdningen?
Ja, det kan du! Hos Glitra tilbyr vi -10 % i husholdningsrabatt på abonnement dersom man har to eller flere biler i husholdningen. For å motta rabatten må avtalene være tegnet på samme bruker hos oss.

Kan jeg legge til flere biler på kontoen min?
Ja, du kan ha så mange biler du ønsker på din profil. Du oppretter da en avtale per bil, og betaler per bil. Trykk "Tegn ny avtale" på Min side for å legge til en bil til på din profil.

  • Finn den aktuelle avtalen under "Kjøretøy & abonnement"
  • Trykk på avtalen og trykk "Avslutt avtale"
  • Fullfør alle stegene


Vaskeprogram og bytte av bil

Hvordan kan jeg endre registreringsnummer på mitt abonnement?
Hvis du f.eks. har byttet bil eller har leiebil en periode kan du enkelt endre registreringsnummer på abonnementet ditt inn på Min side. Du kan endre opptil 4 ganger hvert år. Følg stegene under for å endre registreringsnummer:

  • Finn den aktuelle avtalen under "Kjøretøy & abonnement"
  • Trykk på avtalen og skriv inn det nye registreringsnummeret du vil bytte til i boksen "Reg.nr."
  • Trykk "Lagre endringer"

Hvordan kan jeg endre mitt standardvaskeprogram?
Alle vaskeprogrammer er inkludert i ditt abonnement og du kan selv velge hvilket program som skal være ditt standardprogram på Min side. Du kan alltids velge et annet program enn ditt standardprogram ved å trykke på skjermen når du vasker, men følg stegene under for å endre ditt standardprogram:

  • Finn den aktuelle avtalen under "Kjøretøy & abonnement"
  • Trykk på avtalen, trykk på boksen under "Autostart vaskeprogram" og velg ditt foretrukne program
  • Trykk "Lagre endringer"

Hvor mange ganger kan jeg vaske med abonnement?
Med abonnement har du 8 vask inkludert per måned. Vi har begrensning på 8 for å unngå at noen vasker unødvendig mye og dermed skaper kø. Med 8 vask i måned har man mulighet til å holde bilen jevnt ren og fin, uten å påføre unødvendig slitasje på bilen eller press på vaskekapasiteten.


Registrering av avtale

Jeg får beskjed om at e-postadressen finnes fra før - hva gjør jeg?
Du får trolig beskjeden hvis du forsøker å registrere deg på nytt i registreringsskjemaet når e-postadressen din allerede er registrert i våre systemer. Følg linken til Min side og logg inn der. Hvis du har glemt passordet trykker du "glemt passord" og får tilsendt nytt - husk å sjekke søppelpost/spamfilter.


Lojalitetsprogram

Hvordan fungerer Glitras lojalitetsprogram?
Hos Glitra belønner vi lojale kunder! Jo lenger du er kunde hos oss, jo gunstigere blir det for deg å være kunde. Du kan blant annet opptjene deg rabatter, gratis vaskekoder til venner. Les mer om vårt lojalitetsprogram her!

Hvor finner jeg vaskekoder jeg har opptjent i lojalitetsprogrammet?

Du finner vaskekoden på Min side, under "Vaskekode".

Du eller den du gir den til bruker koden ved å trykket på "Vaskekode" på skjermen ved hallen, skriver koden, og velger vask.

Vaskekode

Har du ikke funnet svaret på ditt spørsmål?

Ta kontakt med oss så svarer vi så fort vi kan!

Personvern 

Vi ekspanderer og er på utkikk etter nye lokasjoner

Har du en eiendom som kunne passet til vårt konsept, ikke nøl med å ta kontakt!

Vi kan også bygge om eksisterende bygg/verksted/lagerhaller, og tar gjerne en uforpliktende samtale rundt mulighetene og hva som ligger i det for deg som grunneier.

Send oss tips

Anlegg Langrønningen 4