Ofte stilte spørsmål
Nedenfor finner du de meste stilte spørsmålene.
Bruk av vaskehallen
Bruk av vaskehallen
Hvordan vasker jeg bilen i vaskeanleggene?
Kjør frem mot vaskehallen, slik at skiltkameraet klarer å lese av bilskiltet ditt. Når bilskiltet ditt er avlest, vil du få en velkomstmelding på skjermen. Autostart-programmet ditt blir markert, og det markeres hva slags type bil du kjører. Dersom du ønsker å benytte et annet vaskeprogram enn det du vanligvis bruker, kan du enkelt velge dette på skjermen (det er en touch-skjerm, trykk for å velge).
Hvordan vasker jeg på tidligere Superwash vaskehaller?
Hvordan vasker du hos Superwash:
-Trykk på «Medlem», skiltet ditt blir lest og du kan velge vaskeprogram.
-Trykk på ønsket program, deretter grønn ok. (NB, selv om prisen vises på skjermen betaler du ingenting ekstra).
-Porten går opp, og du kan kjøre inn i vaskehallen.
NB: Dersom skiltet ditt ikke blir lest, kan du taste inn ditt skiltnummer – deretter din pinkode. Har du glemt denne, kan du logge inn på "Min side"
Hva er maks høyde, lengde og bredde i vaskehallen?
Det varierer litt ut i fra hvilken hall du benytter deg av, men dette skal være merket utenfor vaskehallene våre og med klistermerker fysisk på maskinene. Er du i tvil, kan du kontakte vår kundeservice på post@glitra.no eller ringe oss på 9192 6000 alle hverdager mellom 09 - 16 slik at vi kan hjelpe deg.
Hva koster de ulike vaskeprogrammene som enkeltvask?
Full pakke kr 299,-
Standardvask kr 219,-
Børsteløs pluss kr 249,-
(For bare kr 429,- per måned kan du vaske bilen så ofte du vil. Da kan du benytte deg av alle våre vaskeprogrammer på alle lokasjoner i hele landet - helt uten bindingstid).
Må jeg ha abonnement for å vaske bilen i deres vaskehaller?
Nei, det må du ikke. Vi har også enkeltvask. Prøv gjerne våre moderne vaskehaller og bli abonnent om du blir fornøyd.
Jeg har personlig bilskilt. Vil dette fungere på vaskehallen?
Ja, det fungerer fint. Du kan bruke både bokstaver og tall som personlig bilskilt, men minimumskravet er 3 tall/bokstaver.
Jeg tror bilen min ble skadet under vask, hva gjør jeg?
Kunde er selv ansvarlig for at bilen er i forsvarlig stand, og at eventuelt tilleggsutstyr er forskriftsmessig festet og klar til maskinvask. Ved en skadesak som gjelder maskinfeil, ta kontakt med oss på post@glitra.no og legg ved bilder slik at vi kan hjelpe deg. Ta kontakt så fort som mulig sånn at vi kan sikre videoopptak av hendelsen.
Er vask i vaskeanlegg skadelig for bilen?
Nei, det er helt trygt å vaske bilen i en vaskehall. Til og med nybilforhandlere gjør det! Maskinvask har blitt mye mer skånsomt med årene. Vi bruker poleringskluter i våre børstevasker som ikke skader lakken, og det gjennomføres en grundig børsteløs vask før børstene går på lakken. Vi har også børsteløst program for dem som ønsker det.
Bilskiltet mitt ble ikke lest av ved vaskehallen. Hva gjør jeg?
Dersom skiltet ikke ble avlest, er det trolig på bakgrunnen av feilplassering av bil eller at abonnementet ikke er aktivt. Prøv gjerne å rygg litt frem og tilbake i retningen mot kameraet. Fungerer ikke dette, ring oss gjerne på vår døgnbemannet vakttelefon 9192 6000, dersom du opplever problemer med skiltavlesningen.
Bilskiltet mitt ble avlest og jeg mottok velkomstmelding på skjermen, men porten gikk likevel ikke opp. Hva gjør jeg?
Som regel er årsaken at "type bil" ikke er markert på skjermen. Du kan enkelt velge dette ved å markere type bil på skjermen (det er en touch-skjerm). Dersom porten fremdeles ikke åpner seg, kan du ringe vår døgnbemannet vakttelefon 9192 6000 for hjelp.
Kan jeg vaske på nytt rett etter en gjennomført vask?
Ja! Det er sjeldent behov for det, men om bilen din har vært ekstremt møkkete eller lignende så kan du ta en ny vask med engang. Merk at det er en "nedkjølingstid" på 3 minutter etter endt vask før skiltet ditt blir lest av på nytt. Dette for å unngå at skiltet skal bli avlest med et uhell når man kjører bort fra vaskehallen.
Må jeg ha en app for å starte vask?
Nei, det behøver du ikke. Vi har skiltgjenkjenning på alle våre lokasjoner, og favorittprogrammet ditt kommer automatisk på skjermen, slik at du ikke behøver å gjøre noe som helst. Enklere blir det ikke!
Abonnement
Abonnement
Er det bindingstid i avtalen min?
Nei, det er ingen bindingstid. Du kan når som helst si opp avtalen din hos oss. Dette gjør du enkelt på Min side
Hvor lang er oppsigelsestiden?
Vi har ingen oppsigelsestid hos oss. Avtalen kan når som helst avsluttes, og du vil da kunne vaske ut din betalte periode.
Hvordan avslutter jeg mitt abonnement?
Abonnementet avsluttes enkelt på Min side, eller ved å sende en e-post til post@glitra.no. Hvis du sender e-post så vil du måtte bekrefte oppsigelse på en mail du får fra oss.
Hvordan kan jeg endre mitt registreringsnummer?
Dette kan gjøres enkelt inne på Min side, eller ved å sende en e-post til post@glitra.no.
Jeg har allerede endret mitt registreringsnummer en gang tidligere. Kan jeg gjøre det flere ganger?
Ja, det kan du. Du kan endre registreringsnummer opptil 4 ganger i året hos oss.
Kan jeg endre mitt "autostart-program" til noe annet?
Ja, det kan du. Ditt autostart-program kan endres på inne på "min side". Dette kan endres så ofte du ønsker, og du kan også velge vaskeprogram på skjermen hver gang du skal vaske.
Kan jeg legge til flere biler på kontoen min?
Ja, du kan ha så mange biler du ønsker i avtalen. Da betaler du en pris per skiltnummer.
Kan jeg angre kjøp av abonnement?
Dersom du ikke har vasket bilen, kan du få refundert hele beløpet av siste betalingen. Har du derimot vasket bilen, vil vi beholde beløpet og du kan vaske ut betalt periode.
Jeg får ikke logget meg inn på "Min Side". Hva gjør jeg?
Dersom du har problemer med å logge deg inn på "Min Side", kan du enkelt klikke "glemt passord" og få tilsendt nytt på din registrerte e-postadresse. Har du fremdeles utfordringer med å logge inn, kan du kontakte oss på post@glitra.no eller ringe oss på 9192 6000 alle hverdager mellom 09 - 16 slik at vi kan hjelpe deg å tilbakestille din bruker.
Har du ikke funnet svaret på ditt spørsmål? Ta kontakt med oss så svarer vi så fort vi kan.
Solid team
Glitra er satt sammen av et visjonært team som er lidenskapelig opptatt av konseptutvikling og god kundeopplevelse.

- Name
- Martin Kvarberg
- Position
- Daglig leder
- Send e-post

- Name
- Emil Ulleberg
- Position
- Etablerings- og eiendomssjef
- Send e-post
Salg og marked

- Name
- Ole Marius Landsverk
- Position
- Digital salgs- og markedsansvarlig
- Send e-post

- Name
- Stig Hartvigsen
- Position
- Key Account Manager
- Send e-post

- Name
- Benjamin Limi
- Position
- Innholdsprodusent
- Send e-post
Kundesenter

- Name
- Carina Amundsen
- Position
- Leder kundesenter
- Send e-post

- Name
- Espen Moen
- Position
- Kundesenter/support
- Send e-post

- Name
- Live Monsen
- Position
- Kundesenter/support - lærling
- Send e-post

- Name
- Marianne Prebe Vistad
- Position
- Kundesenter/support
- Send e-post
Drift

- Name
- Petter Rustad
- Position
- Driftsleder
- Send e-post

- Name
- Eirik Skaug Andersen
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post

- Name
- Simen Nilsen
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post

- Name
- Ørjan Undem
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post
- Name
- Tor Flaaten
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post

- Name
- Per Lasse Falch
- Position
- Tillitsvalgt og Verneombud
- Send e-post
Vask 365 dager i året -
i en av våre døgnåpne vaskehaller!
Vi ekspanderer og er på utkikk etter nye lokasjoner
Har du en eiendom som kunne passet til vårt konsept, ikke nøl med å ta kontakt!
Vi kan også bygge om eksisterende bygg/verksted/lagerhaller, og tar gjerne en uforpliktende samtale rundt mulighetene og hva som ligger i det for deg som grunneier.