Ofte stilte spørsmål
Nedenfor finner du de meste stilte spørsmålene.
Bruk av vaskehallen
Bruk av vaskehallen
Hvordan vasker jeg bilen i vaskeanleggene?
Kjør frem mot vaskehallen, slik at skiltkameraet klarer å lese av bilskiltet ditt. Når bilskiltet ditt er avlest, vil du få en velkomstmelding på skjermen. Autostart-programmet ditt blir markert, og det markeres hva slags type bil du kjører. Dersom du ønsker å benytte et annet vaskeprogram enn det du vanligvis bruker, kan du enkelt velge dette på skjermen (det er en touch-skjerm, trykk for å velge).
Hva er maks høyde og bredde i vaskehallen?
Det varierer litt ut i fra hvilken hall du benytter deg av, men dette skal være merket utenfor vaskehallene våre og med klistermerker fysisk på maskinene. Du kan også se dette ved å trykke på den aktuelle vaskehallen på "Finn vaskehall"
Hva koster de ulike vaskeprogrammene som enkeltvask?
Full pakke kr 299,-
Standardvask kr 229,-
Børsteløs pluss kr 249,-
(For bare kr 449,- per måned kan du vaske bilen så ofte du vil. Da kan du benytte deg av alle våre vaskeprogrammer på alle lokasjoner i hele landet - helt uten bindingstid).
Må jeg ha abonnement for å vaske bilen i deres vaskehaller?
Nei, det må du ikke. Vi har også enkeltvask. Prøv gjerne våre moderne vaskehaller og bli abonnent om du blir fornøyd.
Jeg har personlig bilskilt. Vil dette fungere på vaskehallen?
Ja, det fungerer fint. Du kan bruke både bokstaver og tall som personlig bilskilt, men minimumskravet er 3 tall/bokstaver.
Jeg tror bilen min ble skadet under vask, hva gjør jeg?
Kunde er selv ansvarlig for at bilen er i forsvarlig stand, og at eventuelt tilleggsutstyr er forskriftsmessig festet og klar til maskinvask. Ved en skadesak som gjelder maskinfeil, ta kontakt med oss på post@glitra.no og legg ved bilder slik at vi kan hjelpe deg. Ta kontakt så fort som mulig sånn at vi kan sikre videoopptak av hendelsen. Du må sende dato, sted og tid for skaden innen 72 timer.
Er vask i vaskeanlegg skadelig for bilen?
Nei, det er helt trygt å vaske bilen i en vaskehall. Til og med nybilforhandlere gjør det! Maskinvask har blitt mye mer skånsomt med årene. Vi bruker poleringskluter i våre børstevasker som ikke skader lakken, og det gjennomføres en grundig børsteløs vask før børstene går på lakken. Vi har også børsteløst program for dem som ønsker det. Husk å sjekk brukermanualen for din bil i tilfellet produsenten har egne regler for bilvask for din biltype. Vi bruker kun plantebaserte kjemi (såpe, forvask, etc), og har maksimal pH-verdi på 11,4
Bilskiltet mitt ble ikke lest av ved vaskehallen. Hva gjør jeg?
Dersom skiltet ikke ble avlest, er det trolig på bakgrunnen av feilplassering av bil eller at abonnementet ikke er aktivt. Prøv gjerne å rygg litt frem og tilbake i retningen mot kameraet. Fungerer ikke dette, ring oss gjerne på vår døgnbemannet vakttelefon 9192 6000, dersom du opplever problemer med skiltavlesningen.
Bilskiltet mitt ble avlest og jeg mottok velkomstmelding på skjermen, men porten gikk likevel ikke opp. Hva gjør jeg?
Som regel er årsaken at "type bil" ikke er markert på skjermen. Du kan enkelt velge dette ved å markere type bil på skjermen (det er en touch-skjerm). Dersom porten fremdeles ikke åpner seg, kan du ringe vår døgnbemannet vakttelefon for hjelp.
Kan jeg vaske på nytt rett etter en gjennomført vask?
Ja! Det er sjeldent behov for det, men om bilen din har vært ekstremt møkkete eller lignende så kan du ta en ny vask med engang. Merk at det er en "nedkjølingstid" på 3 minutter etter endt vask før skiltet ditt blir lest av på nytt. Dette for å unngå at skiltet skal bli avlest med et uhell når man kjører bort fra vaskehallen.
Må jeg ha en app for å starte vask?
Nei, det behøver du ikke. Vi har skiltgjenkjenning på alle våre lokasjoner, og favorittprogrammet ditt kommer automatisk på skjermen, slik at du ikke behøver å gjøre noe som helst. Enklere blir det ikke!
Jeg har skiboks, kan jeg vaske hos Glitra?
Ja! Har du skiboks, kan du fortsatt vaske på alle våre anlegg. De fleste steder har maskinen "Skannerteknologi" og tar automatisk hensyn til dette. Noen få steder får du valgalternativene "Skiboks", "Pickup" eller "Vanlig bil". Her må du velge "Skiboks".
Hvilken pH verdi er det i kjemikaliene Glitra bruker?
Vi bruker kjemikalier med en pH verdi på under 11,4. Du kan lese mer om kjemikaliene og laste ned datablad her.
Abonnement
Abonnement
Er det bindingstid i avtalen min?
Nei, det er ingen bindingstid. Du kan når som helst si opp avtalen din hos oss. Dette gjør du enkelt på Min side
Hvor lang er oppsigelsestiden?
Vi har ingen oppsigelsestid hos oss. Avtalen kan når som helst avsluttes, og du vil da kunne vaske ut din betalte periode.
Hvordan avslutter jeg mitt abonnement?
Abonnementet avsluttes enkelt på Min side
Hvordan kan jeg endre mitt registreringsnummer?
Dette kan gjøres enkelt inne på Min side, eller ved å sende en e-post til post@glitra.no. Du kan endre opptil 4 ganger per år.
Jeg har allerede endret mitt registreringsnummer en gang tidligere. Kan jeg gjøre det flere ganger?
Ja, det kan du. Du kan endre registreringsnummer opptil 4 ganger i året hos oss.
Kan jeg endre mitt "favorittprogram" til noe annet?
Ja, det kan du. Ditt autostart-program kan endres på inne på "min side". Dette kan endres så ofte du ønsker, og du kan også velge vaskeprogram på skjermen hver gang du skal vaske.
Kan jeg legge til flere biler på kontoen min?
Ja, du kan ha så mange biler du ønsker på din profil. Du oppretter da en avtale per bil, og betaler per bil. Tykk "Tegn ny avtale" på Min side for å legge til en bil til på din profil.
Kan jeg angre kjøp av abonnement?
Du har 14 dagers angrerett etter angrerettloven § 20. Dersom du ikke har benyttet deg av tjenesten, refunderer vi hele beløpet hvis du angrer innen fristen. Har du derimot benyttet deg av tjenesten i tidsrommet, bortfaller angreretten etter § 22. Fristen for angreretten løper fra avtaleinngåelse, altså fra du tegner abonnementet første gang.
Jeg får ikke logget meg inn på "Min Side". Hva gjør jeg?
Dersom du har problemer med å logge deg inn på "Min Side", kan du enkelt klikke "glemt passord" og få tilsendt nytt på din registrerte e-postadresse. Har du fremdeles utfordringer med å logge inn, kan du kontakte oss på post@glitra.no slik at vi kan hjelpe deg å tilbakestille din bruker.
Har du ikke funnet svaret på ditt spørsmål?
Ta kontakt med oss så svarer vi så fort vi kan.
Kundeservice
post@glitra.no
Solid team
Glitra er satt sammen av et visjonært team som er lidenskapelig opptatt av konseptutvikling og god kundeopplevelse.
- Name
- Martin Kvarberg
- Position
- Daglig leder
- Name
- Emil Ulleberg
- Position
- Etablerings- og eiendomssjef
- Send e-post
- Name
- Phillip Skotte Kvalnes
- Position
- Salgs- og markedssjef
Salg og marked
- Name
- Stig Hartvigsen
- Position
- Key account manager
- Send e-post
- Phone number
- Ring
- Name
- Benjamin Limi
- Position
- Innholdsprodusent
- Send e-post
Kundesenter
- Name
- Henriette Mittag
- Position
- Kundesenter/support
- Send e-post
Drift
- Name
- Petter Rustad
- Position
- Driftsleder
- Send e-post
- Name
- Eirik Skaug Andersen
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post
- Name
- Simen Nilsen
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post
- Name
- Ørjan Undem
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post
- Name
- Tor Flaaten
- Position
- Driftsoperatør
- Send e-post
- Name
- Per Lasse Falch
- Position
- Tillitsvalgt og verneombud
- Send e-post
Vask 365 dager i året -
i en av våre døgnåpne vaskehaller!
Vi ekspanderer og er på utkikk etter nye lokasjoner
Har du en eiendom som kunne passet til vårt konsept, ikke nøl med å ta kontakt!
Vi kan også bygge om eksisterende bygg/verksted/lagerhaller, og tar gjerne en uforpliktende samtale rundt mulighetene og hva som ligger i det for deg som grunneier.